بررسی باتری گوشی ها

اینجا باتری های گوشی های مختلف را بررسی میکنیم

بررسی باتری گوشی ها

اینجا باتری های گوشی های مختلف را بررسی میکنیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

شارژ سریع چیست؟

امکان شارژ سریع  تلفن  یا  رایانه لوحی  می تواند به معنای تفاوت بین ساعات استفاده بدون مراقبت یا تقلا برای یافتن نزدیکترین کافی شاپ برای پریز برق باشد. شارژ سریع یک ویژگی محبوب به طور فزاینده ای است که به شما امکان می دهد دستگاه خود را فقط در کسری از زمان لازم برای انجام آن به روال قدیمی تأمین کنید. اما همه محصولات از یک نوع شارژ سریع استفاده نمی کنند - و همه شارژرها از استانداردهای مختلف پشتیبانی نمی کنند. در اینجا مواردی است که باید بدانید تا مطمئن شوید سریعترین شارژ ممکن را دریافت می کنید.

درک سریع شارژ

خروجی یک بار در آمپر و ولتاژ اندازه گیری می شود. آمپراژ (یا جریان) مقدار جریان الکتریسیته از باتری به دستگاه متصل است ، در حالی که ولتاژ قدرت جریان الکتریکی است. ضرب ولت در آمپر به شما وات می دهد ، معیار قدرت کل.

تبلیغات

 

برای سریعتر شدن شارژ دستگاه ، اکثر تولیدکننده ها آمپراژ را افزایش می دهند یا ولتاژ را تغییر می دهند تا مقدار انرژی بالقوه را افزایش دهند. اکثر استانداردهای شارژ سریع معمولاً ولتاژ را تغییر می دهند تا اینکه آمپراژ را افزایش دهند.

پورت های استاندارد USB 3.0 خروجی در دستگاه های کوچکتر مانند پوشیدنی در سطح 5 ولت / 1 آمپر است. اکثر تلفن ها و سایر دستگاه ها توانایی اداره 5 ولت / 2.4 آمپر را دارند. برای شارژ سریع ، به دنبال چیزی هستید که ولتاژ را 5 ولت ، 9 ولت ، 12 ولت و بالاتر از آن افزایش دهد یا آمپراژ را به 3 آمپر و بالاتر برساند.

بخاطر داشته باشید ، دستگاه شما فقط به اندازه مدار شارژ خود برای شما برق مصرف می کند. برای کار با شارژ سریع ، شما به یک تلفن یا دستگاه دیگر با مدار شارژ قادر به استفاده از یکی از استانداردهای شارژ سریع و آداپتور و کابل برای همان استاندارد نیاز دارید.

نوع شارژ سریع

 

شارژ سریع اپل

با شروع آیفون 8 ، تمام تلفن های اپل از شارژ سریع پشتیبانی می کنند . با این حال ، مگر اینکه مالک  آیفون 11 پرو یا 11 پرو مکس باشید ، احتمالاً از یکی از آداپتورهای کند 5W اپل برای شارژ تلفن خود استفاده می کنید.

آیفون 11 پرو

اپل برای شارژ سریع از USB Power Delivery استفاده می کند و ادعا می کند فقط در مدت 30 دقیقه 50 درصد عمر باتری را افزایش خواهید داد. برای دستیابی به این سرعت ها ، حداقل باید از یک آداپتور 18 وات با کابل USB-C-to-Lightning استفاده کنید. یک آداپتور قدرتمندتر به گوشی شما آسیب نمی رساند ، اما بعید به نظر می رسد به شما کمک کند. ما با اپل ارتباط برقرار کردیم تا قدرتمندترین آداپتور را که مجموعه آیفون آن پشتیبانی می کند ، تعیین کنیم ، اما نماینده این شرکت گفت که مشخصات حداکثر شارژ را فاش نمی کند.

تبلیغات

 

با این وجود ، نمی توانید با هیچ یک از گزینه های داستان ما در مورد بهترین شارژرهای سریع آیفون که در زیر پیوند داده شده ، اشتباه کنید:

Anker PowerPort PD 2

21.99 دلار در آمازون

آن را ببینید

شارژر دیواری USB C ، شارژر رومیزی 5 پورت Anker Premium 60W با یک پورت تحویل برق 30 وات برای MacBook Air 2

42.49 دلار در آمازون

آن را ببینید

آداپتور برق Apple 18W USB-C

28.14 دلار در آمازون

آن را ببینید

مشاهده همه (10 مورد) 

MediaTek Pump Express

برخی از تلفن های مجهز به MediaTek از Pump Express این شرکت استفاده می کنند   استاندارد می کنند که در دستگاه های مختلف در نسخه های مختلف ارائه می شود.

Pump Express 2.0+ در درجه اول برای چیپ ست های سطح پایین مدیاتک است و با درگاه های شارژ micro USB و USB-C کار می کند. با استفاده از ولتاژ متغیر 5 ولت تا 20 ولت همراه با 3A یا 4.5A جریان شارژ حداکثر در 15 وات شارژ می شود. 

Pump Express 3.0 و Pump Express 4.0 تا حد زیادی یکسان هستند. هر دو به 5A جریان متکی هستند و از USB Power Delivery 3.0 استفاده می کنند. تفاوت در این است که Pump Express 4.0 همچنین از فناوری شارژ بی سیم اختصاصی خود و همچنین در شارژ بی سیم Qi با 5W پشتیبانی می کند.  

مدیاتک ادعا می کند Pump Express 2.0+ باید ظرف 30 دقیقه باتری تخلیه شده را 70 درصد شارژ کند ، در حالی که Pump Express 3.0 و 4.0 باید این زمان را به نصف کاهش دهد. اگرچه اینها واقعاً تخمین های سریع هستند ، ما در آزمایش Pump Express 3.0 کاملاً اثری از نتایج ما نداشتیم. به طور متوسط ​​، بیش از 15 دقیقه شاهد شارژ 55 درصدی بودیم که هنوز جای عطسه نیست.

شارژ سریع موتورولا و توربو پاور

موتورولا از دو استاندارد مختلف شارژ سریع اختصاصی ، شارژ سریع و توربو پاور استفاده می کند. در بیشتر موارد ، گوشی های ارزان قیمت Moto E و Moto G این شرکت از شارژ سریع استفاده می کنند که شارژ 10 وات از طریق میکرو USB یا USB-C را ارائه می دهد. این یک افزایش جزئی نسبت به شارژ پایه 5 وات است ، اما انتظار ندارید که زمان شارژ سریع فوق العاده را ببینید.

تبلیغات

 

میان رده و گوشی های پرچمدار موتورولا از فناوری متفاوتی به نام TurboPower استفاده می کنند. صادقانه بگویم ، TurboPower کمی گیج کننده است و شما احتمالاً می خواهید سایت این شرکت را جستجو کنید تا بهترین شارژر را برای تلفن خود پیدا کنید ، اما اصولاً استانداردهای 15W و 18W TurboPower وجود دارد. برای ساده کردن همه چیز ، همه تلفن های هوشمند موتورولا با TurboPower از Qualcomm Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی می کنند.

شارژ Dash OnePlus و شارژ Warp

Dash Charge و Warp Charge از Oppo مجوز دارند و همانند Vooc کار می کنند و برای رسیدن به خروجی 20W قدرت آمپراژ را به 5V / 4A می رسانند. در تلفنی مانند  OnePlus 5T می توانید در مدت 30 دقیقه حداکثر 60 درصد شارژ کنید.

مدل های جدیدتر مانند  OnePlus 8 Pro به لطف Warp Charge از شارژ بی سیم و بی سیم 30W پشتیبانی می کنند. شارژ سیمی از طریق آداپتور 5 ولت / 6 آمپر و کابل اختصاصی USB-C تحویل می شود. ارائه سرعت شارژ بی سیم 30 وات بیشتر یک چالش است ، زیرا با استفاده از فرمول استاندارد 5 ولت / 6 آمپر مقدار فوق العاده ای گرما ایجاد می کند. در عوض ، وان پلاس 20 ولت را فقط در 1.5 آمپر ارائه می دهد ، زیرا ولتاژ گرمای بسیار کمتری ایجاد می کند.

وان پلاس همچنین از پمپ های شارژ به روش ابتکاری استفاده می کند تا شارژ را ایمن تر و کارآمدتر کند. اگر واقعاً می خواهید در مهره ها و پیچ و مهره های شارژ بی سیم 30P OnePlus فرو بروید ، توضیحات  Android Central را بررسی کنید .

پایه شارژ بی سیم OnePlus 8 Pro

شارژ فلش Oppo SuperVooc

Vooc  استاندارد شارژ سریع اوپو است. این شرکت مدتهاست که در زمینه فناوری شارژ سریع پیشتاز است و در حال حاضر  با آداپتور 65 وات خود که می تواند رنو Ace را در عرض 31 دقیقه کاملاً شارژ کند ، رکورددار سریعترین سرعت شارژ است . علاوه بر این ، اوپو تنها تولید کننده اصلی است که برای عملکرد و قابلیت اطمینان بهتر از باتری های گالیم نیترید (GaN) در تلفن های خود استفاده می کند. 

تبلیغات

 

SuperVooc Oppo در چندین طعم مختلف ارائه می شود. سریعترین  SuperVooc 2.0 است که با استفاده از 10 ولت و 6.5 آمپر تلفن های خود را با 65 وات شارژ می کند. SuperVooc با ترکیب 10 ولت نیروی الکتریکی و 5 آمپر قدرت با حداکثر شارژ قابل توجه 50 وات عرضه می شود. Vooc با حداکثر سرعت شارژ 25 وات در 5 ولت / 5 آمپر کمترین نوع است. 

برای دستیابی به چنین سرعتهای بالایی ، تلفنهای Oppo هم به یک کابل و آداپتور USB-C ویژه نیاز دارند.

شارژ سریع کوالکام

شایعترین سریع شارژ استاندارد کوالکام است شارژ سریع به دلیل ماهیت گسترده از چیپ ست های شرکت می باشد. با این اوصاف ، بسیاری از تلفن هایی که از استانداردهای جدیدتر شارژ سریع پشتیبانی می کنند ، در ایالات متحده فروخته نمی شوند.

Quick Charge 3.0 یکی از رایج ترین پروتکل های شارژ سریع است که در میدرا استفاده می شود و Quick Charge 3+ با برخی از چیپ ست های سری 700 Qualcomm Snapdragon سرعت مشابهی را برای تلفن های میان رده به ارمغان می آورد. Quick Charge 4+ استاندارد جهانی طلای فعلی برای پرچمداران است که از فناوری های شارژ سریع اختصاصی استفاده نمی کنند. هر استاندارد با استاندارد قبلی سازگار است ، بنابراین کابلها و آداپتورهای قدیمی همچنان کار خواهند کرد.

Galaxy S20 Ultra Charging Port

شارژ سریع 3.0 ولتاژ را از 3.2 ولت به 20 ولت افزایش می دهد ، اگرچه حداکثر قدرت برای هر دو استاندارد 18 وات است. این بدان معناست که از نظر تئوری ، تلفن های با ظرفیت 3500 میلی آمپر تا 4500 میلی آمپر ساعت با اتمام باتری می توانند فقط در 35 دقیقه حدود 80 درصد شارژ پیدا کنند. Quick Charge 3+ سرعت شارژ مشابهی را به چیپست های ارزان قیمت می آورد.

تبلیغات

 

شارژ سریع 4+ هنگام پمپاژ آمپر ، دامنه ولتاژ را محدود می کند. 5 ولت بین 4.7A تا 5.6A یا 9V در 3A ارائه می دهد. دستگاه های شارژ سریع 4+ از درگاه های USB-C استفاده می کنند و با تحویل برق USB سازگار هستند. آنها همچنین دارای تراشه دوم مدیریت انرژی هستند که بدون ولتاژ بیش از حد توان 28 وات را تأمین می کند. LG V60 ThinQ 5G  یکی از تعداد انگشت شماری از تلفن های ایالات متحده که پشتیبانی شارژ سریع 4+، و در آزمایش، ما قادر به گرفتن یک شارژ 50 درصد در باتری تخلیه شده در مورد 18 دقیقه بوده است. 

کوالکام به تازگی شارژ سریع 5 را اعلام کرده است. این استاندارد جدید از شارژ سریع 100 وات پشتیبانی می کند و می تواند باتری 4500 میلی آمپرساعتی را فقط در 15 دقیقه به طور کامل شارژ کند. در ابتدا از چیپست های Snapdragon 865 و پردازنده های برتر Premium Qualcomm پشتیبانی می شود. نماینده این شرکت به PCMag گفت که انتظار دارد در آینده در آینده این استاندارد را به چیپ ست های اسنپدراگون 600 و 700 اضافه کند.

برای مشاهده لیست کاملی از دستگاه های سازگار Quick Charge با کوالکام اینجا را کلیک کنید  .

شارژ سریع تطبیقی ​​سامسونگ

شارژ سریع تطبیقی سامسونگ  به روش مشابه شارژ سریع کوالکام با افزایش ولتاژ و / یا آمپراژ کار می کند. سامسونگ تمام مشخصات مربوط به پروتکل شارژ سریع تطبیقی ​​خود را منتشر نمی کند و همچنین ادعایی در مورد زمان شارژ ندارد ، اما در نمودارهای زیر اطلاعات و سرعت پشتیبانی را در اختیار ما قرار داده است.

شارژ گل سرسبد گلکسی

با آداپتور اختیاری 10V / 4.5W سامسونگ ، Galaxy S20 Ultra و Note 10+ می توانند به صورت تئوری 45 وات شارژ شوند. اکثر پرچمداران نسل فعلی سامسونگ با آداپتور موجود در جعبه ، از شارژ سریع Adaptive تا 25W پشتیبانی می کنند. توجه به این نکته مهم است که اگرچه برخی از تلفن های سامسونگ از نسخه های قدیمی Qualcomm Quick Charge پشتیبانی می کنند ، اما با استفاده از آداپتور همراه تلفن یا آداپتور دارای تاییدیه سامسونگ ، سرعت بسیار بالاتری خواهید دید. 

سری A شارژ

شارژ سریع بی سیم چیست؟

شارژ بی سیم راحت است اما می تواند کند باشد. بیشتر شارژرهای بی سیم که فاقد فن یا سیستم خنک کننده هستند ، فقط به سرعت شارژ 5 ولت / 1 آمپر محدود می شوند. اما شرکت های مختلف اکنون پد های شارژ بی سیم سریع ارائه می دهند که با فن های داخلی برای دفع گرما همراه است و به شما امکان می دهد با سرعت تقریباً یکسان با کابل شارژ کنید.

تبلیغات

 

ولتاژ و قدرت به پد شارژ مورد نظر بستگی دارد. یک بار دیگر ، می خواهید مطمئن شوید که تلفن و پد شارژ بی سیم شما از همان استاندارد شارژ سریع پشتیبانی می کنند. همچنین بخاطر داشته باشید که شما به یک آداپتور دیواری متصل به پد نیاز دارید که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند.

متغیرهای زیادی وجود دارد که می توانید هنگام خرید شارژر بی سیم به آنها فکر کنید ، بنابراین ما با ایجاد لیستی از بهترین پد های شارژ بی سیم  بر اساس تلفن و بودجه ، تکالیف را برای شما انجام داده ایم  . 

آداپتور شارژ PowerDelivery

شارژ سریع فراتر از تلفن شما

برای لپ تاپ ها ، وضعیت شارژ سریع کمی متفاوت است. برق USB تحویل  (PD) است که خیلی سریع شارژ آن را به عنوان یک استاندارد است که تعیین می کند که یک آداپتور یا قابل حمل است بانک قدرت قادر به شارژ یک لپ تاپ یا دیگر دستگاه های بالا طراحی شده است. با پورت های ورودی / خروجی USB-C اکنون تقریباً استاندارد است ، شارژ دستگاه هایی که به خروجی 18 وات یا بیشتر نیاز دارند برای آداپتورها و پاوربانک ها امکان پذیر است. مشخصات Power Delivery امکان شارژ دستگاه با حداکثر جریان 5 آمپر یا 100 وات را فراهم می کند.

تبلیغات

 

Power Delivery 3.0 به سرعت در حال تبدیل شدن به استانداردی برای پاوربانک ها و آداپتورهای برق است. از خروجی های 7.5W ، 15W ، 27W و 45W پشتیبانی می کند که هر کدام دارای تنظیمات ولتاژ و آمپراژ مخصوص به خود هستند. این بدان معناست که آداپتورهای PD با چند پورت USB-C می توانند به طور هوشمند برق چندین دستگاه را کم کنند ، بنابراین یک آداپتور 45 وات ممکن است 18 وات را برای شارژ تلفن شما ، 5 وات را به پوشیدنی و 22 وات باقیمانده را به یک تبلت تأمین کند.

آنچه برای شارژ سریع نیاز دارید

بسته به دستگاهی که دارید ، استاندارد شارژ سریع که می توانید از آن استفاده کنید متفاوت خواهد بود. بررسی کنید تلفن شما از چه چیزی پشتیبانی می کند ، سپس به آداپتور دیواری خود نگاه کنید تا ببینید آیا از همان استاندارد پشتیبانی می کند (معمولاً برچسب گذاری شده اند). سپس مطمئن شوید که کابل شما سازگار است (بهتر است از کابل همراه با تلفن یا آداپتور خود استفاده کنید). اگر نیاز به خرید آداپتور دیواری ، کابل یا پد شارژ بی سیم دارید ، توجه داشته باشید که از چه استانداردی پشتیبانی می کند.

و برای مشاوره بیشتر در مورد شارژ ، به داستان ما در مورد شارژ تلفن یک شبه تلفن خود بروید: افسانه های باتری از بین رفته است .

 

 

جامعه ی ما

  • ۹۹/۱۲/۲۹
  • ساوش کیهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی