بررسی باتری گوشی ها

اینجا باتری های گوشی های مختلف را بررسی میکنیم

بررسی باتری گوشی ها

اینجا باتری های گوشی های مختلف را بررسی میکنیم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

مهم نیست که باتری تلفن شما چقدر قدرتمند است اما اگر به برنامه های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، توییتر گیر کرده اید یا اگر کار شما نیاز به این دارد که تمام روز روی تلفن باشید ، مطمئناً باتری سریع تخلیه می شود.

به غیر از اپل ، سامسونگ سازنده گوشی های هوشمند نیز به آرامی به سمت باتری های غیر قابل جابجایی لیتیوم یون (لیتیوم یون) می رود که ظرفیت محدودی دارند. باتری های تلفن همراه (لیتیوم یون) تقریباً 1000 چرخه عمر دارند و پس از آن باتری به سرعت تخلیه می شود.

با این حال ، اگر با دقت کافی استفاده شود ، باتری تلفن شما می تواند 3 تا 5 سال خوب دوام بیاورد.

 

در اینجا 5 اشتباه بزرگ برای جلوگیری از هنگام شارژ تلفن وجود دارد ...

 

هرگز تلفن را یک شبه شارژ نکنید

هرگز تلفن را یک شبه شارژ نکنید

در نهایت بسیاری از ما این کار را انجام می دهیم. ما دستگاه خود را قبل از خواب وصل می کنیم ، آن را تمام شب در برق وصل می کنیم و دستگاه به مدت طولانی ساعت ها به شارژ ادامه می دهد. شارژ بیش از حد دستگاه باعث کاهش عمر باتری می شود.

اتصال تلفن به مدت 2-3 ساعت کافی است زیرا باتری های لیتیوم یون به سرعت شارژ می شوند. در مدت بیش از 2 ساعت می توانند به 100٪ شارژ برسند.

در حقیقت ، شارژ بیش از حد تلفن نیز می تواند خطرناک باشد زیرا با شارژ بیش از حد باتری ، دما افزایش می یابد. درست مانند هر دستگاه دیگری ، باتری های تلفن همراه نیز هنگام شارژ بیش از حد گرم می شوند و این می تواند منجر به انفجار شود.

باتری های لیتیوم یونی حاوی سلول های لیتیوم یونی زیادی هستند و این سلول ها دمای مشخصی دارند. وقتی به دلیل گرمای خارجی یا شارژ بیش از حد به دمای بحرانی می رسد ، سلول ها شروع به آزاد سازی یک تن گرما می کنند.

بسته به سرعت این فرآیند ، باتری می تواند به راحتی آتش بگیرد یا منجر به انفجار جزئی شود. همچنین اعتقاد بر این است که به یک دلیل به تلفن های هوشمند تلفن های هوشمند گفته می شود. وقتی یک باتری لیتیوم یون به 100٪ ظرفیت خود می رسد ، شارژ به خودی خود متوقف می شود.

این اتفاق معمولاً طی یک یا دو ساعت اتفاق می افتد. با این حال ، این باعث می شود تلفن بیش از حد گرم شود و هنگامی که تلفن هشدار گرم شدن بیش از حد را نشان می دهد ، بهترین کار این است که باتری عوض شود و شارژ دستگاه برای ساعت های طولانی متوقف شود.

 


از شارژ مکرر خودداری کنید

از شارژ مکرر خودداری کنید
ممکن است باتری گوشی هوشمند شما به سختی یک روز دوام بیاورد اما این بدان معنا نیست که وقتی می بینید 10 درصد باتری افت می کند ، هر چند دقیقه یکبار آن را شارژ کنید. شارژ مکرر گوشی می تواند به عمر باتری آسیب برساند.

همچنین ، شارژ دستگاه از صفر به حالت کامل و سپس تخلیه کامل باتری به طور منظم ، ایده بدی است. به یاد داشته باشید ، هرچه بیشتر دستگاه را وصل کنید ، دستگاه بیشتر گرم می شود ، بنابراین سعی کنید آن را همیشه در برق وصل نکنید.

بهتر است شارژدهی باتری تا 80٪ باشد اما هرگز از صفر تا کامل شارژ نشود و سپس آن را به طور منظم کاملاً خالی کنید در غیر اینصورت عمر باتری در طولانی مدت ممکن است آسیب ببیند.

Li-ion نیازی به شارژ کامل ندارد ، زیرا ولتاژ بالا باتری را تحت فشار قرار داده و در طولانی مدت از بین می رود.


از شارژرهای مختلف استفاده نکنید

از شارژرهای مختلف استفاده نکنید

هرگز شارژرهای دست دوم خریداری نکنید و از شارژر دستگاه دیگری برای شارژ دستگاه خود استفاده نکنید.

ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما در واقع با این کار به باتری تلفن خود آسیب می رسانید. همیشه شارژر خود را در کیف خود داشته باشید و اگر شارژر اصلی را گم کرده اید یا حمل آن را فراموش کرده اید ، تا حد امکان از شارژ تلفن با استفاده از شارژر شخص دیگری خودداری کنید.

اگر باید یک دستگاه خریداری کنید ، اطمینان حاصل کنید که فقط یک شارژر اصلی از یک فروشگاه مجاز خریداری کرده اید. ممکن است برخی از افراد مفید باشند که اکثر تلفن های هوشمند از میکرو USB برای شارژرهای خود استفاده می کنند.

با این حال ، این لزوما به معنای سازگاری همه شارژرها و تلفن ها نیست. برخی از شارژرهای تلفن به گونه ای طراحی شده اند که پس از رسیدن 100٪ دستگاه به شارژ ، برق مورد نیاز آن را قطع می کند ، در حالی که دیگران این کار را نمی کنند.

از آنجا که این روزها اکثر تلفن های هوشمند دارای اتصالات میکرو USB مشابه هستند ، مردم تصور می کنند که شارژ دستگاه با هر شارژری که به درستی در آن قرار گیرد اشکالی ندارد. این می تواند نه تنها به تلفن هوشمند بلکه به باتری آسیب جدی برساند.

به همان شارژر همراه دستگاه خود بچسبانید. آنها با هم طراحی شده و با هم آزمایش شده اند ، بنابراین در حالت ایده آل باید با هم کار کنند.


هرگز تلفن را از برق جدا نکنید مگر اینکه 80٪ شارژ شود

هرگز تلفن را از برق جدا نکنید مگر اینکه 80٪ شارژ شود

سالها اعتقاد بر این بود که اجازه دادن به تلفن تا 100٪ شارژ شدن می تواند باعث کاهش سریعتر باتری در مقایسه با قطع شدن از برق از 80٪ شود. با علامت 100٪ ، واکنشهای خاصی در باتری رخ می دهد که در نهایت الکترولیتها را تخریب می کند و باتری را بیشتر استهلاک می کند.

نگه داشتن دستگاه خود در زیر 100٪ و در محدوده باریک ایده آل است ، اما شارژ کامل آن برای اکثر افراد کاربرد بیشتری دارد ، به خصوص اگر کار میدانی داشته باشید.

در iPhone می توانید از طریق تنظیمات باتری به حالت کم مصرف دسترسی پیدا کنید. این تازه کردن برنامه پس زمینه و بارگیری خودکار را محدود می کند.

همچنین جلوه های بصری را محدود کرده و قفل خودکار را به 30 ثانیه تبدیل می کند. سامسونگ حالت مشابهی را در تلفن های خود ذخیره می کند ، همچنین گوگل با تلفن های Pixel خود همین کار را می کند.

هنگامی که تمام می شوید یا نیاز به صرفه جویی در مصرف باتری دارید می توانید از این تنظیمات استفاده کنید. اگر فکر می کنید ممکن است کل روز شارژ نشوید ، شارژ کامل آن خوب است اما ما هنوز هم توصیه می کنیم تا حد ممکن از آن پرهیز کنید.


از شارژ با استفاده از پاور بانک خودداری کنید

از شارژ با استفاده از پاور بانک خودداری کنید

پاوربانک ها در اندازه های مختلفی ارائه می شوند و شکل mAh ظرفیت کل باتری ها را توضیح می دهد. به عبارت دیگر ، هرچه mAh پاور بانک بیشتر باشد ، انرژی بیشتری نیز خواهد داشت.

به عنوان مثال ، ظرفیت باتری آیفون 8 پلاس 2675 میلی آمپر ساعت است ، بنابراین اگر می خواهید آن را به طور کامل شارژ کنید ، باید از یک پاوربانک با میلی آمپر بیشتر از ظرفیت تلفن خود استفاده کنید.

یون لیتیوم ، از جمله باتری های لیتیوم-پلیمر مورد استفاده در پاوربانک ها و تلفن های هوشمند در نهایت با گذشت زمان ظرفیت خود را از دست می دهند ، به طور معمول بعد از 1000 سیکل بسته به کیفیت باتری هرچه باتری بزرگتر باشد ، چرخه های شارژ آن کمتر می شود و ماندگاری آن بیشتر می شود.

تلفن های هوشمند باتری خود را روزانه تخلیه می کنند ، بنابراین عمر باتری آنها کمتر از یک پاوربانک با ظرفیت زیاد است. از پاور بانک ها فقط در صورت لزوم باید استفاده شود.

استفاده از پاوربانک ها برای نگه داشتن مداوم شارژ 100 درصدی تلفن شما به مرور زمان باعث خراب شدن باتری می شود و این باعث می شود تلفن شما مدت طولانی شارژ خود را حفظ نکند.

  • ۹۹/۱۲/۱۶
  • ساوش کیهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی